ספר מותג, מסמך מותג ולמה צריך אותם

עברנו תהליך, השקענו, חשבנו, עיצבנו ובסופו של דבר יצרנו מיתוג ללקוח. הייתה הרבה מחשבה על הפונטים, הצבעוניות המתאימה, המיקומים המדויקים והפרופורציות הנכונות. אז איך אנחנו יכולים לדאוג שהלקוח לא יתבלבל בסיום העבודה איתנו, ידע להשתמש נכון בקבצי המיתוג ולא יחרב את העבודה הקשה שלנו?

 שתי מילים: ספר מותג.

אז מה זה ספר מותג?

ספר מותג הוא מסמך רחב המכיל בתוכו את כל המידע ו"החוקים" הקשורים למיתוג, הלוגו והשפה העיצובית.
בספר מותג נציג קודם כל את עקרונות המיתוג – מהו חזון העסק, מה המסרים והערכים אותם הוא רוצה לשדר, מאיפה מגיעה ההשראה, על מה השפה העיצובית נשענת, מהי האסטרטגיה השיווקית של המותג ומי הם קהלי היעד שלו.

החלק השני של ספר המותג יתייחס לחוקיות הוויזואלית.
כאן נציג את כל תצורות הלוגו השונות – צבעוני, שחור-לבן, אנכי, אופקי, מצומצם, שפות שנות וכו'.

לאחר מכן, יוצגו כל האלמנטים המרכיבים את השפה הגרפית של המותג – תמונות, איורים, אייקונים, תבניות וכו'. כמו כן, נפרט את ערכי הצבעים במודלי צבע שונים (CMYK / RGB) ושמות הגופנים המופיעים בלוגו ובכלל העיצוב.

לבסוף, ספר המותג יכיל כללים שמטרתם לשמור על אחידות בכל העיצובים – פרופורציות של אלמנטים עיצוביים שונים, מרחקים מהשוליים ובין עצמים, מידות מינימום בהם הלוגו יכול להופיע (מתחת למידת המינימום הלוגו כבר לא קריא ולכן אסור לחרוג ממנה) וכו'.

אבל, רוב העסקים הקטנים (במיוחד אלה שישתמשו בעיצוב DIY ולא בהכרח יפנו למשרד פרסום) לא יצטרכו ספר מותג רחב וגדוש מידע – לכן לשם כך בדיוק יש מסמך מותג.

מסמך מותג

מסמך מותג הוא גרסא מקוצרת ומתומצתת המכילה בדרך כלל עמוד אחד-שניים, ומתרכזת בשפה הגרפית. בדרך כלל בהתחלה נתאר את ערכי המותג בשורה-שתיים, נפרט את הגופנים והמשקלים בהם נעשה שימוש ולאיזה חברה הם שייכים, את ערכי הצבעים במודלים השונים, את תצורות הלוגו השונות והאלמנטים הנלווים, השימושים והשילובים האפשרים, מידות המינימום ללוגו, ובעצם כל כלל שחשוב לנו שהלקוח ידבוק בו.

דוגמאות למסמך מותג:

דוגמא למסמך מותג - מעצבת גרפית
מסמך מותג - ריקי פלג

דוגמא מתוך ספר מותג

ניצן רונן - מיתוג עסקי מלא
© 2022 Marca | Branding & Web Design. All Rights Reserved